love

love

Followers

Friday 18 November 2011

rambling awal pagi...

Salam..

Now ..kul 1.30am..aku baru jer sampai umah dr LCCT..amik family in law aku yang baru sampai..balik dr Vietnam...aku lupa nak wat post pasal aku hantar dorang kat Vietnam hari Ahad lepas..Budak2 semua aku angkut ..hari ni ada 4 budak...sebab Daniel , mummy dia hantar kat umah aku malam semalam ..so tidur umah aku laa..mummy dia  kena kursus kat Sabah n papa dia kursus jugak sebulan, takleh kuar 'asrama' lak tu hehehehe....nak suh mama jagakan, mama duk kat Vietnam, so sementara mama balik, transit kat umah aku dulu..mummy dia pesan , dia kena g sek esok..sebab last day, ada jamuan , cikgu wajibkan bebudak datang kot..so, tadi nak amik mama kat airport, kena lah hangkut terus dia kan ..pass over to mama laaaa.

Memula, hb refuse to bring me sekali..dia kata payah bebudak semua, dah tu nanti kena bawak dua kereta..nak kena singgah umah Ngah dulu, nak amik kereta Nana kat situ...kalau tak angkut kami2 ni..dia terus jer g dengan sebuah kereta n since kereta kitorang MPV , muat laaa kan ...tapi malam ni ada sket 'hormon imbalance' kan , aku leh kecik hati daaaa...sentap tak memasal..aku pun pelik hahahahaha...so aku kata takper laaa..just leave me with the kids laaa...but he need to bring along Daniel, sebab Daniel kena skool esok..ok..dia pun masuk kereta..tinggal Aniq kat umah..Aniq pun muncung jugak sebab aku tak kasi dia ikut Daniel sekali...pas Aniq kunci pintu umah bagai..aku nak g ke dapur (ngan mood tak puas hati hokay)..tetiba hb ketuk pintu, ajak ikut sekali..hahahaha, dia memang dah kenal pun muka aku kan ..aku pun kata .."takper ker, susahkan u jer nak hangkut semua2 ni.." ecececece..ayattttt hahahaha..dia gelak jer .."dahhh ..siap cepat" katanya...

Aku n Aniq berlari2 laaa duk bersiap..masa ni dah kul 9 lebih pun , Nana dah lama sampai kat airpot, tapi hb tak rush snagat sebab kena tunggu jugak flight ayah kul 11 malam ...siap2 semua, sampai kat LCCT kul 10.00malam..amik mama n Nana dulu, sementara nak tunggu sejam lagi flight ayah n Firdaus..kami lepak2 kat Petronas..kejutkan Aniq n Daniel..suh dia pi layan maggi cup dalam petronas tu..manakala kami semua melepak, berpiknik kat tepi kereta...sekali si Aleeya leh terjaga...dah kena angkut dia turun dr kereta..

ni jer pun pic yang teringat nak snap..sebab tak pikir pun nak entry pasal ni..


yang lain2, duk atas tikar hokayy..cam ala2 tepi pantai gitu..tapi lupa la plak nak snap huhuh

Nak balik, tak sampai pun separuh jalan..suku jer kuar dr LCCT..hb kata dah ngantuk gila..dah aku kena drive all the way dr LCCT to Puchong..kul 12 lebih lak tu..seeeeeee...seb bek bawak bini..kalau tak mana ko nak sadaikan kereta ko tu agaknya nak layan mata tu  haa...

Sampai umah kul 1am..hb nak sambung kije..pastu duk terjenguk2 kat dapur..aku dah agak dia lapor..aku pun jenguk2 jugak pantry..ada roti burger..banyak plak tu..esok dah nak balik KT..membazir nanti..aku pun pi dapur..buat roti john guna roti burger..ok la kan dr takder..

meh nak ajor cara paling cepat n ringkas (bajet ada yang nak tiru resepi ni, siap salin buh dalam buku resepi hahahaha..choii la snagat)

memula ko pecahkan dua biji telur..potong bawang,hiris nipis2 gitu, campak dalam telur tu..buh tuna /sardin..aku buh tuna yang balance aku bekpes pagi tadi..buh garam sket..buh cili boh/cili blend sket..kacau2...cun dah rupa dia..aku buh dalam pan aku..sebelum tuh buh planta sket dalam pan

tekupkan roti burger..tekan2 roti tu, henyak2 dia sket..

dah leper,side bawah pun dah masak.. terbalikkan dia, tekan2 lagi

buh dalam piring terkangkang gitu..buh la sos cili, mayonis,timun, salad kalau suka..

laki aku tak nak macam2 tu , dia buh sos n mayo jer..pastu lipat dua..then nganga mulut, telannn  sajork laaa...tau2 kenyang ok..buat dua biji utk dia..now aku nampak laptop terpsang, tuan laptop terhangguk2..penangan dua biji roti tu tadi..ayoooo..
aku lapor gile n terliur gila tengok roti tu..tapi apakan daya..maka aku telan laaa lagi air kosong banyak2 sampai dah naik kembung dah ni haaa...lagi lama aku celik ni, konpom abis diet aku..harusla aku tidur skang..

K daaaa

No comments:

Post a Comment