love

love

Followers

Saturday 19 November 2011

My BFF..sambungan

Salam,

Aku nak smabung kisah BFF aku..semalam dah citer sorang kan ...
K yang ni pulak , nama dia Syarifah Layuza..unik kan nama..actually dua2 bestfren aku nama dorang unik2..semalam aku buh nama Shahida jer ..tak yah la panjang2 kot, kang tuan dia marah lak hehehe..
Aku berkawan dengan Yuza ni masa aku form 2 di sebuah sek agama..yang terpaksa dirahsiakan..sek ni terkenal laaa kat negerti Trg hehehe..masa tu dia duk kelas lain ..aku kelas lain , tapi kami close jugak..close kami ni close pelik sket..huhuh, dia ni kawan 'nakal' aku dr sek laa..ponteng sek..lepak stesen bas...siap bawak baju dalam beg sek lagi nak tukar masa ponteng tau..ok..sila abaikan citer 'kejahilan' aku masa remaja dulu..aku sudah insap n semoga ia menjadi pengalaman yang berguna utk kami mendidik anak2 kami...huhuhuhu...(sangatla tu...)
So ada sekali tu kami kantoi..mak aku punyalah marah aku berkawan dengan Yuza ni...dia kata Yuza ni jadi 'pemusnah' hidup aku hahaha, cam anak dia baik snagat..mak aku terlupa konsep, tepuk sebelah tangan tak berbunyi kot...aku masa ni hangin tau dngan mak aku ..sebab cam cinta terhalang gitu kan ..aku punya lah 'sayang' kat member aku ni....dalam duk terhalang, berkawan jugak n nakal2 jugak ke sana sini..akhirnya, pas PMR, family suh aku tukar sek..rupanya, Yuza pun , mak dia suh tukar sek jugak..so terpisah laaa kami..sorang ke utara , sorang ke selatan ..dalam Terengganu la jugaknyer..jaman ni mana ada FB, mana main sms2 ni...hendphone pun tarak lagi..limited kalau ada pun , bukan cam sekarang, budak tadika pun leh own satu...so, terpisah la kami...cuma sesekali jer dia ada call umah , n aku call umah dia..tu pun kalau mak masing2 yang angkat phone...suara cam tak berapa ikhlas jer nak panggil anak hahaha..

Masuk sek baru, aku dapat kawan baru....ni kisah lain laaa...dalam masa2 tu, ada jugak contact2 thru phone sesekali..n pas tu kami masing2 berjaya laaa masuk matriks.Bila cuti sesekali balik kg pun, ada la call2...tapi takat tu jer..pastu aku sambung belajar kat UKM , Bangi n dia plak kat Shah Alam...masa ni ada la jumpa..masa remaja bercinta2 ni..dia ada masalah ngan boipren dia,aku ngan boipren aku..aku g selamatkan dia dr boipren dia n dia pun camtu la jugak....banyak rahsia kami masa ni..hanya kami yang tau...

Closenya kami masa ni sampai menimbulkan salah sangka kat laki aku (.dulu boipren laaa..)dia nampak aku ngan si Yuza ni dah cam lesbo hahahaha....
Pastu masing2 kawin...bawak haluan masing2 la kan ..aku tak g pun wedding dia, tapi masa aku wed, dia datang...aku nikah tahun yang sama..masa tu kami sama2 student..aku tahun 2 kat UKM..(yerrrp..aku tau aku dah gatal snagat nak nikah...huhuhuh)..

Pas nikah , dia terus peknen...so stop dulu study..aku tak..aku jaga bebetul takut peknen..aku tak mo kena tangguh study..aku nak grad sesama laki aku...huhuh....now ni anak dia dah 3, nak masuk 4 dah..dan aku baru 3...
Now ni dia menetap kat Shah Alam...ada jugak laaa aku ke rumah dia, dia pun datang umah aku lepak2....atau kami tinggalkan anak2 dengan hb, spend masa dua2...pi tengok wayang...pi jimba2..lepak coffe house....masa ni laaa selalunya luahan perasaan..ngadu nasib, citer kisah2 rahsia, kenang balik kisah2 lama..kalau sebualn dua menyepi, nanti ada lah messej.."darlinggggggggg..i miss u soo much laaa.."..hahaha, tu yang laki duk speku tu
Skang ni parents aku kalau dnegar nama dia, senyum jer..mak aku siap cakap.."cinta sejati betul korang berdua"...mak aku pun ada duk jalan2 umah dia kat Shah Alam hari tu, aku bawak ..tapi ..mak Yuza dah takder..few years ago meninggal..kalau tak masa arwah mak dia ada, kalau tahu aku yang call pun mak dia siap leh gelak..cakap ngan Yuza..kekasih hati yang call ni haaa...
ok, inilah BFF aku yang paling lama dengan aku, dan paling banyak menyimpan rahsia sulit aku...yang mana takder sapa2 dalam dunia ni tau selain dri dia..not even my parents, not even my hubby pun...kalau dia baca ni...i want her to know.."i love u laaa lalingggggggggg..so much"


No comments:

Post a Comment