love

love

Followers

Tuesday 15 May 2012

Settle satu...ada lagi 6

Salam,

Semalam aku poser.
Poser ganti weh..lagi 6 hari..bila ntah mau habis.
Dah lama tak poser kan , semalam start..pening2 nak menjelang petang..dah la lunch hour gatal ajak member kuar g shopping kat mydin.
Turun naik bas..panas...gigih jugak kalau berjalan punya pasal.

Petang tu otw balik, hb tanya nak berbuka ngan apa.
Aku kata takdr selera nak beli apa2.
Kalau dapat masak mesti best.
Masa cakap tu dah kul 6.30pm..belum sampai umah pun ..masa mana nak masaknya.
Kat rumah, lauk satu hapa pun takder..berangan lagi nak masak.

Hb kata beli jer la char koey teow.
Dah lepas berbuka dia masakkan sambal telur, leh aku makan buat sahur.
Ok jer.

Sampai kawasan umah, dah kul 6.45pm.
Tetiba rasa tak lalu nya nak berbuka ngan char kuey teow.
Suh hb singgah kedai Acheh depan umah.
Nampak ikan kembung..erh kecik2 pelaling eh nama dia.
cantik lagi rupa dia walalupun dah petang.
Ambik 6 ekor, suh budak Acheh tu siangkan..buang perut.
Sementara, aku beli plak sayur sket2.
Teringat terung yang aku beli dah 4,5 hari lepas tergolek dalam peti kat rumah.
So cuma beli apa patut jer.

Pas bayar, suh hb drop aku kat rumah dulu, then baru dia g amik bebudak.
Bergegas aku masak nasi, dua pot jer pun .
Then goreng terung.
Pastu goreng plak telur dadar dua biji.
Goreng plak ikan 4 ekor.
Dua ekor dah garam kunyit siap2 buh dalam fridge balik.
Sementara goreng ikan, buatkan sup sayur tuk twin n Aniq.
Sempat jugak tekan mesin basuh n sumbat baju kotor.
Ikan dah masak, buat sambal utk terung.
Settle semua, tengok jam 7.10pm.
Lambat lagi nak azan, cedukkan nasi utk twin..suapkan dorang dengan sup sayur.
Elok dorang kenyang dah, azan pun bunyi.
Masa suap kan dorang..Hb buatkan teh o laici suam.
Arghhhh nikmat gila...hb makan bertambah, Aniq pun bertambah..nasi dua pot tak cukup huhuhu....
Aku..toksah tanya laaa berapa kali tambah hahahaha....

Alhamdulillah, lepas dah sehari hutang.

Ni lauk semalam.





No comments:

Post a Comment