love

love

Followers

Monday 14 May 2012

Melaka lagi dan lagi..

Salam,

Lamanyaaaa tak update kan .
Busy laaa..
Ingat takderk sapa heran..sekali ada jugak yang minta updet huhuhu...bangga kejap.
Banyak bahan nak citer, start dr minggu minggu minggu yang lepas.
Bnyak tempat kitorang pergi tapi masa lum mengizinkan aku mengarang.

Sementara ada masa sket ni...aku nak share citer aku g Melaka few few week ago.
Tapi sayang, tak banyak pic kitorang snap.

Reason nak g Melaka, akak aku nak amik anak dara dia yang abis matriks.Dulu masa memula masuk matriks kat Melaka, kitorang jugak yang ngantornyer.Aku pernah citer kat sini .Bila dah abis study, mak dia nak g amik bawak balik anak dara dia n minta kitaorang temankan since dorang bukan familiar sngt dengan Melaka.
Aku amik cuti Jumaat minggu tu..bertolak ke sana Khamis malam.Sister aku dah sampai dulu kat Melaka petang tu sebab dia ikut jiran dia..straight la dr KT ke Melaka.
Sampai Melaka, settle urusan anak dara dia, diorang tunggu kitorang sampai malam tu.
Kebetulan mak ayah aku ada kat KL lagi, a week after g Colmar Tropicale laaa ni..tu sebab parents aku still ada.

Pendek citer, aku sampai Melaka kul 8 malam kot..kalau tak silap .Sister aku anak beranak tunggu kat medan selera area Ayer Keroh tu.Sampai je makan dulu, n terus g hotel.
Hb dah book apartments kat Kings tu earlier.


Esoknya, Sabtu, bangun pepagi carik brekfes.
Jumpa satu kedai makan area ...apa ek, lupa laaa...Bukit Katil ker mana eh...wakakaka suka2 aku reka..tak kisah la mana2..satu kedai kampung..
makanan dia best2 n yang pelik n anehnyer, harga dia melampau lampau lampau murah...


Mak ayah aku...n twin

Anak dara sister aku n adik lelaki dia

aku..dr belakang hehehe

Aniq..tak mo bekpes, sebab awal2 dah bekpes kat hotel dengan ayah aku

Lepas makan, terus heading ke Menara Taming Sari...selama aku duk ulang alik Melaka sebelum2 ni, memng tak nah naik benda alah ni, lalu n tengok jer.
Kali ni sebab meriah, ramai geng, pakat2 nak naik...mak ayah aku jer tak mo naik.

Menunggu kat bawah

Sebelum naik, aku n my sis n anak dara dia

Kami semua..hb snap

Lagi


Twin yang cuak awal2nyer


mak ayah aku tunggu kat kerusi jer



View2 dr atas Menara








bila dah berani bangun..tak duk diam plak













Pas jalan2 area situ, kitorang heading pulak ker tempat Coconut Shake
ke Klebang yang femes tu...memang kalau dtg Melaka, aku ajak hb g sini.
Rupanya diorang dah pindah ke dalam..dah besarkan lagi stall dorang..

besar kan tempat baru

semua2 yang kelaparan sebab belum lunch..


Tnegok sorang makan 4 bungkus nasi lemak huhuhu...

mum n sister


Ni anak buah aku yang kerja kat Melaka, join kitorangg masa kat Menara tadi.

dah kenyang..happy semua


Ini stall asal kat luar, masih ada tapi hanya utk orng yang nak take away..

beratur nak order bungkus..


Aku rasa tu jer pic2 sepanjang Melaka yang ada..

Petang tu settle kat Klebang, pi naik sampan laaa plak..
Ni pun first time walaupun selama ni duk dnegar pasal Melaka River Cruise ni.
Memang satu pengalamn yang best.
Rasa ala2 Venice la plak...hehehe.

Sayang takder pic la snap...  share dr pakcik Google la satu..



Malam tu plak kami makan ikan bakar kat Alai...tapi tak snap photo sebab semua bad mood kepenatan hahaha...


Esok pagi2 singgah cari cencaluk, belacan semua sebelum balik KL.

My sister bermalam kat umah aku n next paginya Ahad, diorang balik ke KT..
Mak ayah aku balik Kuantan.

pas jer dorang bertolak balik, kami pulak bertolak terus ke Muor, sebab Isnin aku amik cuti n Selasa plak cuti Labour Day.

Selasa petang tu baru balik KL balik...Penat tak yah citer laaa...Rabu kerja dah....Kerja Rabu n Khamis jer.
Jumaat cuti lagi, balik Kuantan plak...hb ada family day kat Pantai Balok.

Yang tu nanti2 aku story..


Daa







1 comment:

  1. slm ida amboi cuti sakan nooo...saya pun spjg april ni memanjang turun ujong pasir,rumah uncle,malam minggu je mesti lepak bistro uncle kat jonker street.tapi asal dtg je dh malam mmg tak sempat lagi nak naik menara taming sari tu huwaaa.....

    suka lepak rumah uncle sebab belakang tu laut selat melaka ^^

    ReplyDelete