love

love

Followers

Friday 19 August 2011

18th day menu

Salam,

Semalam balik jer umah, nampak ada parcel atas meja, rupanya dr mama, baju raya bebudak n ibu budak yang aku upah jahit kat muor dah siap, mama pos sebab ingat aku n hb tak akan balik ke muor sampai raya, since raya this year kat trg...actually plan memang akan balik muor dulu , puasa kat sana before balik ke KT..tapi sebab mama dah pos, ok jugak, leh laaa aku laramkan anak2 dara tu dengan baju raya dorang..memang puas hati laaa dengan baju raya bebudak tu, pandai cina tu jahit, ngam2 n dia design jer sendiri baju raya tu..then lebihan kain sari aku yang 6 mtr panjang, dia buatkan twin gaun..cantikkk...tapi malangnya, baju aku dua2 pasang baju kurung dia jahit terbesor la plak n aku ni memang pantang pakai baju besor..huhuhu, ntah laa camana, hb suh bawak balik muor, n nanti minta cina tu alter balik, tapi sempat ker, aku nak balik muor sehari jr..huhuhuhu nasib laaaa baju raya aku tu nampaknya..sebb bek jugak mok dah suh akak aku jahitkan dua pasnag lagi baju raya kat KT...tengok jer laaa camana..

Banyak lak intro, jom kongsi lauk hb masak semalam...


asam pedas ikan cencaru

sotong+tofu+fish ball utk Aniq, sebab dia tak makan pedas

ikan cencaru goreng garing2 n bayam

Semua lauk2 diatas adalah dimasak oleh hb mengikut citarasa dia, memang gandingan ni la selalunya dia masak, kalau ada asam pedas, kena ada sayur bayam n ikan cencaru goreng garing, n dia akan makan ni dengan manggaulkan semua ke dalam pinggan dia...huhuhuhu, korang takkan lalu nak nengoknya...kalau utk aku, kureng sket lauk ni, mesti nak kena cover dengan telur dadar tapi semalam aku tak goreng telur n disebabkan puasa, bila berbuka, gandingan ni dah cukup terbaik dah aku rasa...

K laaa, lepas berbuka malam ni terus nak bertolak balik Kuantan ..aku n hb balik berdua jer, rushing utk settlekan rumah homestay kat sana sebab ada penyewa nak masuk...ada company call nak letakkan staff diorang for few month n since bulan2 puasa n raya ni kureng jugak permintaan homestay, so we decide utk sewakan jer...so, kalau takder apa lepas settlekan apa yang patut, esok terus balik sini, n insyaAllah sempat la berbuka dengan Aniq kat rumah.

K laaa...Cauuuuuuu


1 comment:

  1. rajin hb ida masak..jeles ai tau hehe...

    kalau org muar mesti sebut muor hehe

    ReplyDelete