love

love

Followers

Monday 30 July 2012

Iftar with anak anak yatim di RALK

Salam,

Aku balik KL dr kampung hari Ahad.Bgtau mok nak balik pagi2 lepas sahur ahad tu..tapi kelautttt...hahaha, dah duk sembang2 sebab kebetulan abang aku anak beranak pun ada tidur situ, so bertangguh2..pas satu citer satu citer..last2 kul 9 pagi baru gerak....plan kul 6 pagi tu, 3 jam lambat..

Sampai rumah kul 1...hb ngantuk..cam selalu laaa..sampai jer separuh, tukar driver, tak separuh kot,suku perjalanan..aku pun amik seat driver.Selalu aku bawak 160km/j tu selamba jer...sampai masa bayar kat PDRM..tapi ahad hari tu cuak sket..kereta aku cam ada masalah..so slow2 jer.Dah tu , menyinggah shopping jap kat Putra Height.Kul 1 baru sampai depan rumah.

Masuk rumah, terus kuarkan barang2 dr fridge, nak masakkan budak berdua tu bihun goreng.
Tapi tak berapa reti nak bajet..sekuali besar aku goreng huhuhu.
Semua puasa lak tu.

Dah suap makan, tidurkan dorang, uruskan basuh baju n angkat yang lama, timbunkan dengan baju2 lain yang dah 2 minggu tak berlipat.

Dalam kul 5 budak2 bangun, hb suh siap2.
Petang tu join hb n Kelab Kembar Malaysia berbuka puasa bersama anak2 yatim di Rumah Amal Limpahan Kasih  RALK , Puchong.
Aku bawak duit kutipan derma orang ramai..so kena la join jugak.

Sepanjang kat sana...tak banyak sngt pic.Badan penat betul, tapi kena gagahkan diri n demi anak2 yatim tu, aku join .


Aniq sampai jer dah jumpa member dia tu.Aleesa check kawasan


Hb dan mensibuk dahhh

Anak2 pengerusi..

Aleeya baru nak panas



Ngada2




Aniq snap..ni jer la sekeping pun yang ada.Punyalah banyak pic2 yang dorang share kat FB, haram nak nampak muka aku..tak glemer sungguh la.Balik2 muka laki aku..puiii



Aniq..dah jumpa awek..amboiii...cam belangkas ngan si Natasha ni...sampai nak balikpun berdua




Anak2 yatim yang diraikan

Nasyid by them

AJK2 yang busy


Sate




Buat hal

Buat hal melampau2




Masa ni tetamu duk makan, aku kat guest room kat RALK ni..duk bersembang ngan anak2 yatim perempuan dalam ni.Aku sorang jer ngan anak2 yatim ni, team lain semua duk makan nasi beriani kat luar.
Dorang duk bercerita macam2 kat aku dalam ni.Seronok bersembang dengan dorang


Mengamuk nak balik dah...sian,,kepenatan..


Balik dr situ dalam pukul 10malam.Budak2 dah pengsan dalam kereta.Angkat sampai ke bilik pun tak sedar sampai pagi ni.Penat sangat la tu.
Alhamdulillah bangun pagi ni nak ke sekolah tak merengek.





No comments:

Post a Comment