love

love

Followers

Friday 9 September 2011

Malam Raya n sebelumnya....

Salam,

Lamanya sebelum dapat buat entry pasal Raya ni...dah la ni first year sambut raya as a blogger..blogger laaa snagattt huhuhu, sekali this year...hb leh lupa nak snap ..duk pakai camera orang, agak tak best sebab selalu kalau pic sendiri cun2 muahahaha...

Ok laaa..meh mulakan dr aku balik kg la ek, baru best , senang aku nak refer diary aku ni kalau nak jadi apa2 bahan bukti buatnya bergaduh balik raya ke next2 year muahahaha...

Aku start cuti raya Jumaat sebelum week raya tu  (26/8/11)..khamis aku half day, sebab bgtau bos aku nak balik berkemas, lagipun aku dapat special pelepasan dr bigg bos aku, so aku bgtau small bos , bigg boss kasi aku balik..12.30 laki aku dah amik, dia kena kerja lagi, tapi kat Putrajaya, ada nak pasang router ker apa ntah, tak minat nak tau, aku pk nak berkemas jerk, sebab esok pas adik hb aku habis sesi sek, terus nak cauu...sekalinya hb aku cakap, adik dia dah balik, ada kat umah ngah, esok dia tak sek dah, maknanya petang tu jugak bleh teru blah laaa....so, agak lintang pukang laaa aku berkemas sorang2 sebab hb kena g putrajaya..seb bek bibik aku tu leh diharapkan..baju babies n barang2 dia semua lengkap,..bibik dah settlekan ...

Dalam kul 4 hb sampai umah, denagn adik dia sekali Firdaus...angkut barang masuk kereta, terus gerak...sampai Muor ngam2 orang berbuka, apa lagi, ngapp jer la terussss...mama masak macam2 jugak,ayam masak lemak cili padi, rebus asam, kupang goreng, apa lagi ek..lupo ehh

Malam lepak umah mama jer, layan tv...
Jumaat tu pun tak wat apa, tidur baring tidur baring...puasa laa katakan ...tengahari sket  kitorang kuar g beli tulang, sebab hb nak masak sup tulang...balik hb rebus tulang, dia  pun kuar g repair kereta dengan bapak mertua aku....kerosakan adalah apa nama ek granshaft (apa menatang ntah nama benda alah tu) nak kena tukar baru ..terbang rm300..seronok...

Sabtu pepagi bertolak laaa balik ke KT , melalui jalan Segamat- Muazzam-Kuantan.Sampai Kuantan pukul 9.30 pagi, tapi melepak umah abang K aku sampai kul 2pm kot , sebab tunggu dia bersiap..dia ajak konvoi sekali balik KT..bertolak dalam kul 2pm, sampai KT dalam kul 5pm rasanya..

Ahad, aktiviti kat umah mak aku , adalah boring, tidur baring jugak, hb aku jer yang busy jap2 kuar g sana sini, aku pun tak tau apa motip..

Isnin..hb ajak aku gubah bunga..wakakakak tergelak tergolek aku...sungguh laaaa bukan aku...aku ngan akak ipar aku, tukang tengok, hb aku laaa tukang gubah,. ada bunga baru, ada bunga dr pasu2 lama mak aku, recycle jer...







Pas berbuka, semayang, tengok pengumuman raya, sebab kalau tak kena g terawih..confirm jer raya esoknya, malam melayan bunga api..abang K aku tukang layan bebudak, aku duk jer tengok dr beranda mak aku, malas nak ajak twin turun...sambil2 borak, mengumpat denag akak ipar aku...owhh ada jugak pertunjukan bunga api ditepi rumah aku, seribu dass mercun di'das'kan utk tatapan orangg kampung, kami menonton dr tingkap rumah sajerk..malam ni tiga2 akak aku yang duk dekat umah mak aku dtang utk tengok pertunjukan tu, sorang dr sister aku adalah AJK kampung, so orang penting jugak dalam acara mercun ni...so tu yang semua kumpul umah mak aku sebab tempat acara tu sebelah padang sebelah umah jerk...



ni jer yang sempat snap pun



Habis layan bunga api, kanak2 riang sambung main kat dalam umah plak...Aleeya n Aleesa join sama, cam dajh besar sangat..terpaksa laa sepupu2 yang da besar tu layankan jer..kang ngamuk plak...




Yo yo oo jer heheheh


ok dah boring ...sila dukung saya, tapi sorry, ibu bolayannn 
ok mari rengek2 ibu yang sedangg berehat senang hati di malam raya ketika akak2 ipar sibuk didapur, ada anak kecik la katakan...

tenokla mata Iya ni bu..dah takleh celik...

Ica pun..

jom aaa cleep in the room..

Sekalinya semua pengsan kat tepi tu jer, sonang ibu, tak yaha dodoikan in the room, kalau tak konpom laaa ibu nyer celik2 pagi raya esoknya..

Misi aku malam tu adalah membuat sebijik kek kukus..apam pelangi yang selalu aku buat utk makan2..misi bermula kul 12 malam ditemani ibuku..yang lain2 ada yang dah tidur..sista2 dekat umah semua dah balik umah masing2..nak ngemas kater deme..



satu adunan takleh muat dalam loyang kecik tu, so kena buat dalam bekas kecik satu lagi..

Pas tu, aku masuk tidur,while my mum masih berjaga,,,waiting for my big brother yang tak sampai2 lagi, suppose tiba masa berbuka..Abang Dan aku n his family..dont know what time dorang sampai, sebab aku dah selamat pejam..

Esonya pagi raya bebb..wa tak sabar nak melaram...

Next entry k...story raya pertama..

Daaaa

No comments:

Post a Comment