love

love

Followers

Saturday 10 September 2011

Hari Raya Pertama...

Salam,

Sambungan..


Bangun pagi2 raya...ceria k..kek sudah siap, baju sudah gosok, semua sudah sedondon ..ooo happy ...tapi tang beratur masuk bilik air, kurang ceria laaa disitu...kena plak lambat jer sket,air pun habis...sangat tak happy...maka,pagi2 lagi aku dah mandikan twin, sangat ksian  sebab air umah mak aku cam air terjun tu sejuknya...cam kuar air dr paip tu berkabus siap..punyalah sejuk..hb bsiing , suh masak air panas utk budak2...aku masak banyak, utk twin, utk abang twin n yesss utk ibu twin sekali..bapak twin tanya jugak..takder lebih dah ker..wakakakaka...bapak tak yah laaa, kulit biawak..kerasss...takkan lut sejuk2 tu hahaha...


Abang liat nak bangun, buat drama pepagi sehingga menimbulkan kekecohan bila mak marah aku sebab dok bebel2 n marah anak dipagi2 mulia..ibu sudah hangin sama anak, kena cool down..setelah pujuk dengan cara baik, cara kasar n cara baik, abang pun g mandi, pas mandi muka monyok..panas hati akuuu...hilang ceria aku..namun tidak mematahkan semangat utk bergaya di pagi raya...masa semua orang g semayang raya, yang tinggal kat umah sibuk  final touch up umah sekali lagi..buat air, masuk kuih dalam balang n aku sibuk menconteng muka..mekap la snagat kan...

owhh lupa..tahun ni my bibik tak ikut sekali, hb tanya dia nak ikut ker tak, confirm dia jawab tak laaa kan ..kecuali laaa kitorang kata meh ikut, itu arahan, so takleh kompromi, since hb tanya gitu, dia sengih2 mau raya di KL...last year dia ikut kami beraya umah mama..lama woo tahun ni kasi cuti, so kami dah remindkan dia, gaji dipotong, harus la kan...

k sambung..

Orang balik semayang raya..sekali dengan makanan di pagi raya sebab seblum tu laki aku g umah orang yang amik tempahan tu, nasi beriani mak aku lum siap..so dorang amik pas solat..



mak aku kata dua gantang nasi beriani ni..beriani gam..
alamak takder gambar lauk2 laaa...tapi lauk dia adalah dalca daging, ayam yang ditanam dalam tu, ayam goreng , acar ..aku tak ingat ada tak lauk lain, rasanya tuh jer...

Bila dah lengkap, makanan sudah ada semua, apa lagi, lantakkk laaaa kan ...













ok dah kenyang semua kan..???tak reti2 nak bersalam2an, bermaaf maafan..haaa, anak2 buah pun dah gatal semua tapak tangan tu haaa..










ok seterusnya, kanak2 beratur yerk...banyak sesi, dr atuk nenek, pakcik2 n makcik2..jangan ada trtinggal...




betul ke dua ni???ek eleh, orang kasi, amik jer laaa....

malu2 lak nak beratur


woww lumayan, sorang dua keping....masyuk..


peace yaaaa...abang aku yang di tunggu2 oleh mak aku semalam

semasa sesi pembahaian duit raya...si kembor ku tidur la plak...namun abang asik ingatkan pakcik2, makcik2 n atuknya suh bagi 3 terus kat dia hehehe...bagus abanggg...(sebab nak masuk poket sendiri)





bangun tidur , confuse, napa duk bising2..

owh ada duit rupanya, mana kami punya bu?????

frust jerk...



gigit tangan la korang ...

anak2 buah yang happy dengan hasil pendapatan pada hari raya pertama

next..family pic..

Anak pertama , akak aku..Kamisah..tak balik raya, dorang raya kat Kelang anak banak..akak ku ni ada 3 orang anak, dan 6 orang cucu..expecting cucu ke 7 dah...

Saudah, anak kedua...akak aku ni, ada tiga anak, anak dia yang sorang lagi beraya di KL dulu, umah mertua, dah dua cucu akak aku ni..




abang aku, anak ketiga..Zawawi..kurang sorang anak dia, yang sulong, beraya umah family isteri dia...abang aku ni dah ada dua cucu gak...

anak ke empat..Zainah...cukup ahli keluarga dia

anak ke 5, Zawiah...cukup korum jugak

Anak ke 6 ialah arwah abang aku, Ahamad Tajudin...semoga roh beliau dicucuri rahmatNya...

anak ke 7..Zakir, kurang sorang anak dia, yang sulung beraya dengan nenek sebelah mak dia...

anak ke 8..Hamdan..cukup korum nyer..


anak ke 9...Zuraida..sibongsu yang paling cun muaahahaha...



Iya n Ica with grandpa n grandma

mintak makan....


sesi memerap ibu, ajak jalan2...dorang confuse pakai lawa2, ibu siap mekap bagai sekali duk pusing2 dalam umah jer, dua2 asik tunjuk tangan ke pintu jerk...

merap abang plak..

amboiii ketawa besarrr ekkk

dah habis ketawa..jadi bibik pulak...hahahaha

 redha jer ..takleh turun jalan2 kat bawah..

merpati dua sejoli ni..asik berdua jer sepanjang cuti hari tu

para jejaka2..



tak habis2 kat meja makan

bapak dengan mak plak yang dua sejoli...bujang ekkk

Itu laaa pic sepanjang raya pertama kat kampung....nanti kita sambung entry dengan raya kedua plak yerk...

Daaaa





No comments:

Post a Comment