love

love

Followers

Tuesday 20 September 2011

Besut lagik.. !!!

Salam,

Nak story pasal wedding day, tapi tak banyak pic..aiseyy tak besh aaaa...so postpone lagi daaa..esok2 laa citer..nih aku nak story masa balik nak ke wedding tu..



Aku bertolak hari rabu, kul 9 malam..straight away ker Kuantan, takder nyinggah2 makan ker apa ker..sampai umah mak aku kul 12 malam...borak2 dengan mak aku n kebetulan sorang sis aku dah sampai dulu dr KT, tapi dia nak balik KL pepagi esok sebab nak amik anak dia dulu...Aku plak meneruskan perjalanan ke Kuala Besut kul 2 pagi...aku tinggalkan Aniq umah mak aku, aku bawak twin sebab aku tak bawak bibik, so takde sapa leh jaga...tujuan ke Kuala Besut, ikut hb aku ada kije kat sana...

Sampai Besut kul 6 pagi, mata memang takleh celik, aku pun tidur on off dengan hb, tu pun gilir gak drive ..tapi hb laaa yang banyak drive..so bila samapi Besut tu, memang aimnya hotel laaa...tapi pusing2 cari dalam GPS pun tak jumpa ..last2 kitorang main jalan jer n terjumpa laaa satu guest house..atas rumah kedai...nampak cam ok n terus call..dalam 10 minit gitu, ada sorang lady turun dr atas tu bukak pintu...so, pas bayar segala apa patut, terus masuk bilik, pas solat, terusss pengsan..buatkan susu tuk twin n ajak dorang sambung lagi tidur...sian twin dah laaa sepanjaang malam duk tidur dalam kereta, sekali kena smabung lagi, tapi sebab dorang pun buhsan ibu n papa tidur, n plus maybe penat juga duk tidur dalam car seat kan ..so depa pun pengsan jugak..

Kami bangun kul 9 pagi, g breakfast, n hb siap2, kuar .Aku mandikan twin, n sambung rehat2 sambil layan FB kat phone...kul 12 lebih hb balik..dia kata nak tidur jap..tapi dia dok golek2 tak dapek lelap, so terus ajak balik..kul 1.30 pm , pas lunch kat besut, terus bertolak..tapi singgah kat KT dulu, aku nak cari sate ikan..dah lama gila kot aku teringin..balik raya hari tu, round satu bandar KT tak jumpaa..frust gila babeng..so kali ni hb singgah kat Pantai Batu Burok...round2 sekali jumpa ..perghhhh..best seiiii...aku suh hb belik RM10 hengget,..hambik ko, telan lerrr...





tengah bakor...

Aku cari yang duk kayuh beskal tu, tapi jumpa yang van ni..aci laaa, as long as sate ikan kan ...tapi

dukacita dimaklumkan , tak abis pun ,aku makan 3 cucuk jer, sebab tak sedap gilaaaaa!!!aku keciwa sebab tak dapat yang rasa seperti sate ikan dulu2..yang sepatutnya..

Bebudak amik feel pantai sementara menunggu...





Peh tu , aku ajak hb round2 kat kereta kuda..nak tunjuk horse kat Aleeya..cam biasa, bila nampak jer binatang, tak kira la kucing ker , rabbit ker, apa ker, mulut Aleeya automatik akan muncung n pastu akan bising..ntah apa dia cakap, aku pun tak faham..


Hb dukung Aleeya, aku duk dalam kereta dengan Ica..peh tu rasa tak adil plak pada Ica, aku turun gak bawak Ica , tunjukkan horse kat dia, excited gak Ica, tapi tak over cam kakak dia laaa...

Peh tu, kami pun teruskan perjalanan n sampai umah mak aku kat Kuantan kul 9 malam..Umah abang Wi aku baru lepas tahlil n doa selamat..so kitorang sampai tuh terus makan jer...

Esoknya Jumaat, sibuk dengan wedding preparation....

Nanti aku sambung...

Daaaa

No comments:

Post a Comment