love

love

Followers

Monday 12 September 2011

Hari Raya Kedua ..2011

Salam,

Tak banyak citer pasal raya kedua, lagipun aku tak pandai bercerita without pic..kang merepek meraban...tapi ada laaaa sekeping dua pic yang leh share...

Raya kedua, biasanya baru aku kuar umah, ikut sista2 aku g beraya umah mak2 sedara..i follow jer...Kalau raya pertama temanya purple, raya kedua, kami anak beranak bertemakan coklat n merah...




handsome abang...!


Malam sebelum nya, hb aku dah masak sambal utk buat nasi lemak..so pagi2 raya kedua, mak aku bangun awal nak kukus nasi lemak, bersama2 akak ipar aku, wife abang Wi aku..so kami semua bila bangun, dah makan nasi lemak pepagi...dengan ayam goreng berempah lagi..yang laki aku rempahkan a day earlier...
Pas makan kenyang2..apa lagi..kuar raya aaa..Owh actually plan masak nasi lemak adalah utk mak mertua aku dr Johor yang suppose sampai raya kedua tu, but diorang postpone raya ketiga..masa raya pertama dorang tidur kat umah mak ayah aku kat Kuantan, diorang anak banak raya di pantai, mandi manda..hahahaha dalam sejarah betul raya dorang this year

k sambung, then g beraya laaa kan ..

Destinasi pertama aku umah akak aku, Saudah , dia buat open house kat umah dia...nasi dagang...malangnya tak ramai yang makan sebab semua kenyang melantak nasi lemak mak aku yang heavennn...kalau aku tak makan nasi lemak pun , aku memang bukan la peminat nasi dagang..nasi dagang ada;ah pilihan paling2 terkahir dalam list makanan aku hehehehe...

Nextnya  g beraya plak umah mak su aku kat Gong Badak...menu utama yang selalu ada setiap tahun ialah 'rojak kateh'..perhhh, kat tempat lain memang takder, but exclusively ada umah mak su aku tiap2 tahun ..lain2 aku tak makan

Then g plak umah bekas kakak ipar aku..bekas wife arwah abang aku, dekat2 jer dengan umah Mak su aku...makan laksa Penang kat situ...aku makan sket...umah mak sedara lain dah pergi petang raya pertama..lupa nak citer huhuhu..
Then ,balik umah, sebab panas gila, Aniq dah bohsan, dah rengek2..balik, tidurkan anak laaa, aktiviti apa lagi, nak tidur jugak memang tak dapek sebab ramai plak tetamu datang umah mak aku..layan kan jer laaa...

Sampai malam melayan tetamu jerk...raya ketiga, waiting for my inlaw sampai...nanti next entry laaa ..kisah kami beraya di Homestay..kat Kuala Besut..

Daaa

No comments:

Post a Comment