love

love

Followers

Sunday 5 August 2012

Sunday n Nasi Kabsa...

Salam,

Baru pas bernafas.
Makan kenyang gila malam ni sebab berbuka ramai2...pas tu masa layan Lee Chong Wei dengan LinDan dalam keadaan mengah, perut penuh, baring takleh duduk pun takleh...mata nak tengok LCW...dada berdebar...perut plak sengkak....pastu kalah..aduhhhh sebu terus rasanya muahahaha..
Apapun tetap kagum dengan kesungguhan beliau n puas hati tengok Lindan berpeluh..selalu dia main muka toya jer, cam LCW tu lauk sangat...puas hatii malam ni dia berlari, tergolek segala sungguhpun kita gagal dapat emas.

So citer berbuka, malam ni hb masak special sebab Ngah anak banak nak datang berbuka, tahun ni sekali ni baru dapat berbuka sekali ngan dorang...hari lain, semua pakat2 busy, so hb kata masakla special sket.Kita pun nak makan jugak, kalau tiga banak jer nak masak beria , tak jadi jugak.
So he bought, lamb, chicken n beef.
Pelik aku tengok.
He said nak wat nasi arab, with beef kebab pakistan, n chicken tikka.Ok suka hati..wa tatak kisah.
Aku punya part wat dessert.
Awal2 lepas sahur aku dah siapkan...
Aku wat trifle jer..benda paling mudah..tak gigih snagat aku bulan poser ni nak cheesecake ker , nak bake segala bagai.

yang belakang
 bekas cup kecik tu, lebihan jelly, aku buh dalam bekas kecik, ngan cocktail utk budak berdua tu.



Pastu aku dah settle part aku.
Duk buat kerja rumah jerla, basuh cadar, basuh baju, lipat baju...rutin harian aku yang membosankan tapi kena wat jugak tuu..

Hb masuk dapur awal..aku jenguk sesekali bila dia tanya barang apa letak mana .

Then aku sempat snap chicken tikka dia dalam oven.
Nasi arab dia tukar jadi nasi dan kambing kabsa...tapi aku tak tau, aku buh status kat FB nasi mandhi...macam2 kot nama, mandhi la kabsa laaa bukhori laaa..tekak aku rasa sameee jer kalau nasi2 gini.
Then beef kebab, then chicken tikka.





Ngah datang dalam kul 5.
Lin belikan baju raya tuk budak kembar.
Comel..beria depa berdua mengetest.
Pas makan kenyang2..sama2 layan LCW.
Dah pas kalah, baru dorang balik.

Aku bekalkan satu tupperware trifle utk Lin bawak balik sebab Daniel suka.
Kalau kat rumah ni aku sensorang jer bedal.
Lagipun tu memang bekas tupperware dia..sebab tu aku siap2 wat trifle utk dia dalam tu.
Satu lagi aku bagi jiran sebelah, segan plak, hari tu dorang kasi aku bihun sup.
Hari ni baru sempat balas lauk2 aku ngan dessert tu utk dorang

Ok laaa esok cuti ekk..Selangor jer..aku n hb KL so kena kerja..tapi skul bebudak ni cuti n Aniq pun cuti..dorang Selangor.
Masalah masalah
Hari tu cikgu sek twin suh hantar jer bebudak ni ke rumah dia.
Skul memang tutup sebab semua cuti.
Ntah la caner esok..tengok la keadaannya.

K laaa...nak buh 4 keping pic tu cam hampeh jer line malam ni...so cau dulu..
Daaa








No comments:

Post a Comment