love

love

Followers

Saturday 11 August 2012

Cuti..Ikea dan tayar..

Salam,

Hari ni aku cuti.
Hb pun cuti.
Aku plan cuti ni awal minggu hari tu.
Plan nya nak ke JPN, uruskan hal surat beranak budak2 berdua.
tapi tak wat apointment pun .
Cuti dah approve.
So on jer la.
Duk la rumah
Hb pulak refuse nak kuar , sebab dia kena study for his CCNP exam Sunday ni.


Aku rasa tak sihat dr semalam sebenarnya.
Badan seram sejuk, kepala dah berat.Hb rasa badan aku..dia cakap aku demam.
Aku dah agak akan datang jugak demam ni...sebab aku tak period since dua bulan lepas.
Selalu badan aku mula wat hal la.
Lagi plak, sejak budak berdua tu dah ke skul..aku memang rasa takder rest langsung.
Masuk bulan puasa ni lagi la.
Tapi Alhamdulillah, dalam keletihan , dalam takder rest, Allah bagi aku sihat jer tubuh badan.
Alhamdulillah sampai hari ni, aku masih sihat utk bangun sahur..menyediakan hidangan sahur utk hb dan Aniq.Tak telepas lagi takat hari ni la.
Alhamdulillah , aku mampu uruskan budak berdua yang makin nakal tu..mampu menguruskan rutin hidup dan Alhamdulillah mampu jugak melakukan lebih sket ibadat bulan poser ni compare to hari2 biasa.

Tapi sejak semalam, dah start laaa...
Still aku g opis walaupun dah berat sangat kepala menahan kesejukan dalam opis aku yang cam duk dalam fridge tu.
Balik  dr opis semalam, pi plak berbuka kat luar dengan staff2 dan 'kelik' hb.
Kebetulan Awa datang semalam,tumpang parking kereta n minta dia hantar aku ke stesen bas Kajang pagi2.

After sahur tadi, selalunya aku buat kerja2 rutin, uruskan kain baju sampai la dah cerah hari...tapi tadi punyalah tak sihat, terus tertidur.seb bek bunyi azan subuh jer, aku terjaga, kejutkan Aniq cepat2 suh siap2 mandi sebab kebetulan semua pun tertidur pas sahur.Semua harapkan aku ler tu.

Pas kejut Aniq, aku siap2 solat semua, kejut budak berdua , mandikan dorang.
Kejut hb, n kuar sama2, hantar bebudak dulu ke skul, then terus ke Kajang, hantar Awa.
Dia naikl bas kul 9 ke KT.
Selamat dah dia sampai KT kot ni..huhuhu jelesssss
Aku plak alang2 dah kuar, ajak hb g Ikea huhuhu.
Elok plak dia setuju
Tapi dia kata nak pi tukar tayar kereta dulu.
So g tukar tayar dulu.
Beli dua biji tayar baru Conti kat kedai cina yang selalu aku g Puchong dulu.
terbang duit 

Settle terus ke Ikea.
Kejap jer
Sebab da tau nak beli apa.
Shortcut jer, terus grab apa patut.



Terbang la lagi duit kan .

Sampai rumah awal lagi,,,dalam kul 12 kot.
Sampai jer terus aku cari katil..melepek.
Nak elakkan tidur siang sebab aku memang tak boleh, nanti sakit kepala.
Tapi kepala dah berat sangat.
Nak makan ubat tak boleh bulan puasa ni.
last2 tidur gak.
Hb tak kejut kan aku..tak sampai hati kot
Aku terjaga dah kul 3...punyalah sakit kepala.
Berdenyut2.

Menahan la sampai petang.
Pas berbuka baru dapat telan panadol.
Terpaksa gak amik panadaol walaupun normally aku avoid dr amik.
Have to la.
Pas berbuka, aku kemas laci2 kat meja study hb.
Pastu bebudak tidur, aku settlekan kemas2 kain baju dalam wardrobe.
Sja nak kasi kemas dan cantik.

Pinggang rasa kebas n badan mula rasa sakit2 balik.
kepala dah berat.
Sebelum sempat aku Isyak...tetiba rasa tak sedap hati.
Cek kat toilet...sahhh!!!
Dia nak mai..tu yang cam nak pitam aku rasa dua hari ni menahan.
Mual dan muntah after makan tak yah cakap la.
Pregnant pun tak teruk camni
Haishh laaa....
So akhirnya, dah aku berangan this year dapat la puasa penuh kan...tak dapekkk!!!

Ok laaa..nak kena tidur laaa...esok ada yang terlepas sahur plak.









No comments:

Post a Comment