love

love

Followers

Thursday 16 August 2012

Pregnant???

Salam,

Lets talk about the WW picture shared yesterday.
Ok, aku test tu masa Monday g klinik.
Doc yang wat that UPT test.
Masa test tu the line was so damn clear.
So doc pun showed me.
Aku shock..reason aku g klinik nak dapatkan MC, sebab sakit badan.
I believe its because of  period.
I told doc aku tengah period, but he insist for UPT test.
Demi mendapatkan sekeping surat mc tu, aku patuh dan akur jer la...pi la buat UPT tu.
Muka confident doc tu akan salah n i will gelakkan dia.
Damn..dia plak gelakkan aku , tunjuk that 2 line .

Malam tu snap, line tu dah kabur sket.


Hb dalam kereta, duk la call tanya napa lama benor , nak amik ubat jer pun .
Aku malas nak jawab.
Terkejut nampak dua line tu.
Macam2 aku tanya doc tu..sebab aku confident lagi doc tu salah
Siap aku tanya..urine sapa tu.
Doc singh yang aku biasa tu jawab.."my urine.."
hahahahahah
dia pun bengang ngan kebengongan aku.
Then dia kata, pregnant pastu period bukan benda baru.
Banyak dah kes.

Aku tanya lagi, if there is any possibilities that dua line tu jadi satu line jer after second upt test.
He said, yes, possible after a week..but normally kalau the line tu blur2.In my case, line tu terang benderang...Plus UPT tu 99% tepat.

Since i keep on denying, the doc asked me to come n check again after a week.
Bila kuar jumpa nurse2 yang i biasa tu, dorang pun convince me , memang dah confirm laaa kalau dua line terang camtu.

So i showed that to hb.
Dia terus tak jadi drive.
Park balik kereta n termenung shocking.

Sampai ke rumah, we both dont talk about this.
Its really a big news for me...well i believe for him too.
But i dont know y..smpai hari ni, im still yakin dan confident that the test must be wrong.

Y?
Sebab i can't feel it.
Plus, i ada experience i did the UPT test, a day before i period.
That time ,aku mual , muntah , pening, mabuk cam nak gila rasanya.
Dah la tak period2.
Test, nampak dua line, terang tak terang sangat laaa...tetiba esok period...after 3 days of period, test lagi confirm negative.
This time i believe the same thing laaa.
Tho benda tu katanya 99% tepat..but hormon manusia ni tak sama kan .
Like mine, memang ada simptom morning sickness tu everytime nak period n dalam period.

The next day i go to clinic, bawak budak berdua yang demam tu..kebetulan the same doc yang duty.
Terus dia ucap tahniah to hb.
Pastu dia bebel2 sebab nampak aku duk carry twin tu .
Twin tu memang dah berat laaa, dah besar kan..but depa keep on merengek...malas nak dnegar, dukung jer la.
Doc kata im still in my early stage of pregnancy.
Anything can happen.
No kerja berat2...menunduk2, angkat benda berat2 dulu sampai laaa kandungan dah ok sket..like 4, 5 month...

Balik rumah, baru aku n hb serius talk.
He said, rezeki tuhan nak kasi.
Jagalah baik2 kalau betul ada.


Kenapa yer sampai hari ni..aku masih rasa test tu salah.
I should do another test kan ...but maybe esok, or lusa.
Lets see the result.







1 comment:

  1. waiting for the result..klu pregnent syok aper..tp sabo jela have another baby + twin..really a huge task for u as a mother my aunt... :)

    ReplyDelete