love

love

Followers

Saturday 11 August 2012

Saturday yang indah....

Salam,

Sabtu yang indah.
We spend half of our day at home.
I cant promise that we will be home sampai malam..sebab tu cakap half dulu.
Right now at this moment memang kat rumah lagi.
Hb masih dengan study dia.
Not really masih, baru start actually hehehe..dr pagi tadi i wonder what he did.

Me? banyak kerjaaaa.
After sahur, actually after prepare sahur...cos i dont eat at all masa sahur.
Takder selera sgt2 dah.
Malam semalam makan pun muntah hhuhuhu.

After prepare sahur, baut rutin biasa la kan..angkat baju dr jemuran, jemur yang basuh semalam n load yang baru in the washing machine.
Lipat yang baru angkat..susun dalam wardrobe me, hb n Aniq.

Then solat n buat susu twin.
Naik atas bagi depa susu n tepuk suh tidur lagi.
Nampak plak ruang tv yang bersepah.
Kemas apa patut..tapi tak vacuum la.

Then masuk bilik, sebab badan rasa tak sedap.
Terus tertidur.
Twin woke me at 8.30am.
Mengaruk2 ajak turun.
So hb angkat satu n aku carry sorang.

Sampai bawah , buatkan dorang simple breakfast.

French toast n Milo.

Rasmikan my new meja makan 

Happy...

Then, siap mandikan dorang..hb sibuk uruskan pokok2 bunga dia.
Aku plak sapu sampah sket kat ruang depan pas budak2 siap dimandikan.
Bawak dorang naik atas 
Pastu aku panaskan tungku moden yang aku beli lama dulu.
Letak kat perut n belakang badan, baring tengok TV dengan Aniq..while twin aku lambakkan dengan toys sebelah aku.

Rest la aku kat situ sampai kul 12.
Pastu depa start ngaruk balik.
Hb sibuk pecahkan almari lama in the guest room n install new shelf beli kat Ikea.
Actually the shelf bought for the study area, but then we found out that one shelf is more than enough for the space.
Thats y we wanna put in the guest room.
Guest room pun kosong..cuma ada  queen size  bed  n one bedside table..

Budak2 dah ngaruk, aku turun la bawah..hangkut dorang sekali.
Siapkan lunch pulak.

Meatball bolognese pasta.

Suapkan dorang kenyang2.
Pastu hangkut naik atas..tdurkan dorang.
Aniq pastu melayan game laaa, apa lagi.
Borak2 jap ngan hb sementara duk survey2 tempat buffet ramadhan sebab plan nak bawak mama makan kat luar today...tapi cam tak jadi jer plak.

Last2 hb start study, n aku pun grab notebook .
Baik buat entry...kalau tak mau tertidur sat lagi ni

While aku duk melayan  ni..



Dua2 down terkenyang makan pasta hahaha.
Senang hati ibu.

Now nak amik masa to have time for myself plak.
Layan Anjung Seri sambil bertungku.
Must be sooo heaven kan ..


Daaa

















No comments:

Post a Comment