love

love

Followers

Tuesday 14 May 2013

Our weekend and Takada waffle maker story

Salam,

This week we supposed to balik Trg.
Papa was busy last week dealing ayoh's new merz and we will send the car when all the documentation done but unfortunately banyak doc tak complete and we hd to postpone our plan nak hantar the car to my father.

 I guess, as we all knew, setiap perancangan Dia tu la yang terbaik kan .
So, since kita tak kemana2 , maka dpatlah papa focusing on Aniq yang kena buat his last revision as he will start his mid exam this Monday.

While papa busy wth Aniq, I pulak ambik peluang to re-organize my kitchen cabinet and wardrobe.
Selama ni bibik Ayu main sumbat jer all the container and my tupperware dalam kc tu..so tak jumpa penutup la , ntah mana2 dia susun pun tak tau...
Semalam i dah kemas n susun baik2..





Dua orang budak kembar berambut justin bieber ni pun sibuk la jugak nak ulangkaji.



I prepared simple lunch.
Masak lemak nangka n ayam goreng jer.
Sambal belacan sket .



The next day pulak, papa masakkan kita semua chilli crab.
Owh chilli crab tu for Aniq, i kan tak makan seafood camtu.
So for me, papa masakkan ikan kembung with sambal cili padi..extra cili padi..
Kailan ikan masin and telur dadar.


Minum pulak with air sirap bandung.







Night time,I buat dadih utk dessert budak2 .
Lebihan, i buh dalam popsicle aiskrim tu.



Bila kena belajar, Aniq mudah lapar...hehehe, kalau main games dia tak ingat makan minum.
Tapi bila papa ajak ulangkaji, macam2 makanan dia request.
For breakfast, dia nak waffle.


My waffle for breakfast.

Aniq kan suka waffle and pancake.
Since selalu sangat kena beli ready waffle Gardenia tu utk his breakfast and bento, i pun terfikir nak buat sendiri.
But ive been searching all over for the waffle maker.
Giant takdak, k4 takder, AEON, parkson and even senghup.





Tapi baru2 ni i jumpa kat FB, someone promote this Takada waffle maker and it cost me rm95 including the pos charge.
I tak fikir panjang n terus buat order.
Last two week dah i beli.
The same day jugak i tried .
I use batter ready that i use for my pancake.
U can get the recipe here.

Im so happy the that result is soo marvellous.
Cuma using this Takada, we cannot have waffle yang tebal like kita beli kat kedai.
It quite nipis but bila nipis , ia jadi crunchier.


Letak nutella and sebelah lagi letak strawberry jam.

Memang sedap..!!






No comments:

Post a Comment