love

love

Followers

Wednesday 18 April 2012

Kuih Bakar Mini

Salam,

Jumaat sebelum g Bukit Tinggi tu, aku cuti...after wat Mango Panna Cotta, teringin pulak rasanya nak test oven baru. Dah lama oven baru tu installed, tapi tuan dia tak pakai2..sampai hb sindir kata nak wat tukun ker tu.

So, aku pun projek laaa nak bake something..cadang nak wat kek..tapi sebab aku kureng suka kek yang dibake compare yang dikukus, n thinking that mak ayah aku pun kureng ngan kek2 ni...so aku wat kuih bakar.




Ni dalam oven


Dah siap...mini punya, buh dalam muffin tray..sayang tak tabur bijan sebab takder pulak masa nak wat kuih tu


dalam acuan bolat ni...


Dapat 6 biji saiz muffin, dan dua biji dalam mini loyang ni...siap boleh bawak bekal ke Bukit Tinggi esoknya...

Ini aku pernah wat dulu buh bijan, walaupun tak cnatik rupa dia, tapi sedap banget, lemak jer rasa bijan tu



Sapa nak resepi boleh refer kat sini.
Aku memang selalu refer pada blog Kak Ummi ni kalau nak wat kuih bakar.




No comments:

Post a Comment