love

love

Followers

Friday 1 June 2012

Tabung Yayasan Keluarga with BBQ session

Salam,

Sabtu lepas 26/5/2012, ayah aku panggil semua anak2 dia berkumpul kat rumah dia di Kuantan.
Ayah aku nak sampaikan hasrat,pesanan dah wasiatnya sementara masih ada umurnya, katanya.
Kami semua adik beradik balik berkumpul on that day.
Ayah aku memang dah inform a month earlier so that we can plan.

On rabu tu, adik ipar aku kan operate appendix.Khamis nyer pulak malam, hb aku kena balik kuantan lebih awal sebab ada urusan kerja dia kat sana.
Since Aniq masih ada exam on Friday tu, aku takleh ikut la dia balik trus ke Kuantan khamis tu.
terpaksa balik kemudian with kids .

Luckily both anak buah aku Awa n Along ..can accompany me.Tak la buhsan sangat nanti driving back with kids jer.kalau kids buat hal dalam kereta pun , both 'bibik' ada to handle them.

So Jumaat tu, aku balik la kg dengan kids and anak buah aku jer. Hb memang dah sampai awal n Jumaat tu whole day dia kat stadium Pahang sebab ada kerja kat situ.Since aku balik awal jugak and drive with 160km/j speed nyer, we reached Kuantan at about 6 pm camtu laaa..(tunggu surat saman jer la).Thot semua akak2 aku dr KT dah sampai dulu, sebab Jumaat kan cti kat Trg, of course la dorang dah pepagi bertolak dr KT, rupanya tak..kami dr KL jugak yang tiba lebih dulu.

Tak lama pas tu baru la sorang2 sampai.

Sabtu pepagi tu, after brekpes, me n anak2 buah duk plan about buat BBQ malam tu.Selain tu, i asked semua dayang2 yang ada tu to buat coleslaw and fruit cocktail.They agreed.

So, hb went out cari barang2 for the menu.

Dayang2 pulak while waiting for the meeting to start at after Asar, they planned to go out layan movie lat East Coast Mall.
So Along drive my car, Awa ,Kak Yong and Arisya went out.
Aku left with kids at home with semua akak2.Yang muda2 dah out.
Aku malas nak join tho my sis offer to take care of twin.Thot of tidur lagi baik hahaha.

Hb prepared BBQ at 3pm



At 4 sumting bila dayang2 balik, kerahan tenaga bermula.



Coleslaw in the making.



While all the dayang preparing apa patut..meeting pun bermula.
Semua anak2 Haji Yunus berkumpul n my father bacakan hasrat hatinya.
Its about penubuhan tabung Yayasan keluarga.
My dad dump all of his asset in the tabung Yayasan Keluarga.
The tabung will be registered later.
Pemilihan utk Pengerusi, Setiasuha, Bendahari and AJK pun buat terus.

At the same time, ayah bacakan sekali wasiat nya utk anak2.Which tanah2 n rumah2 yang dia kasi to which anak2.Wicih asset yang dia minta to Faraid when dia takder nanti n which asset pulak that he asked to be divide samarata to his anak2.

Semua nya dia minta to be clear before dia takder.
Dia minta jugak semua hasil2 rumah sewa dia , k\lot2 kedai dia dimasukkan dalam tabung yayasan tu. and he asked certain amount from that to be sedekah monthly to kat mana2 patut.

Sepanjang mesyuarat..


me belakang my dad, sebab my mum minta urutkan betis dia...

Everybody sedang mendengar dengan khusyuk



After semua dah setuju n faham, majlis pun bersurai.
After Maghrib, BBQ pun bermula.





Aleesa enjoying her fruit cocktail


Aleeya enjoy dapat main kat luar malam2 with her cousins

kanak2 riang


siap baca magazine yang takleh tahan hehehe

the BBQ..ada ayam, sket sotong and sosej for kids

fruit  cocktails by the dayang2

pas kenyang after the BBQ, all the dayangs main  UNO kad

my abang yang kebetulan demam, after makan, terus pengsan kat situ







I dont know what happen after that.
Bawak masuk twin tidur kat bilik n sedar2 dah pagi.
Ntah pukul berapa the BBQ session end.
Dapat makan pun seketul jer ayam malam tu.

Esoknya bangun tidur my mum cakap next meeting, pls makan kat luar, no more masak2 n BBQ session like this.heheheh i believe its tiring activity..but not for me laaa since aku tak sumbang banyak tenaga sangat for that hahahaha.

Aku balik KL Ahad pukul 3 petang.Kena balik awal sebab Along nak balik Melaka after that and Awa nak balik UKM, ada kelas next morningnya.But malam tu lepas Along balik Melaka, Awa stucked at my house...dia takut nak drive  SKVE sorang2 hehehehe.

So selesai laaa sudah apa yang dah lama my dad nak sampaikan selama ni .
He manage to sampaikan semua yang ada in his head to all anak2 dia.
Selama ni dia takder peluang nak sampaikan, selalunya anak2 balik tak sama time, bila raya pun tak semua dapat berkumpul.




No comments:

Post a Comment