love

love

Followers

Friday 18 May 2012

Melecet muka plak....

Salam,

Hari tu kuku dia tercabut..kat sini ada aku citer..selang dua tiga hari pastu..si adik dia,. Aleesa plak jatuh...lebam laaa kepala...

Pastu sebulan ada la sekali bengkak sana bengkak sini.
Aku pejam mata..malas nak citer..bajet anak sendiri nakal gila jer laa..sebab dorang ni memang tak reti duk diam..tapi selama kat umah ngan aku..alhamduilillah , takder la lagi kecederaan apa2 ..

Dua hari lepas, si adik Aleesa balik denagn bibir bengkak sebelah..dah cam boyz IImen aku tengok, babysitter kata jatuh dr kerusi .aku tanya mana dia masa anak aku jatuh.Dia kat atas, naik kejap amik anak dia tengah tidur.MaLAS Nak citer panjang.Hb ada pesan jangan tinggalkan dorang camtu tanpa pengawasan...dah la ada anak lelaki dia n budak lelaki lain jugak yang baru umur3, 4 tahun..sama2 tak berakal pun lagi..kalau tak monitor ntah apa2 diorang main.Depan mata aku pun pernah aku nampak anak lelaki dia umur 4 tahun main ngan anak aku, kasarrr sangat..aku tegur2 jugak budak tu depan mak dia..mak dia senyum2 jer.

Tapi semalam ultimate laaa..bila balik kerja dia berlari2 dapatkan aku...n bgtau sorry banyak2...
Dia dr bawah pokok kat umah jiran dia, anak2 aku ada la berdiri kat situ jugak..kuar bersembang ngan jiran2 ..bawak kuar anak aku sekali main kat luar..aku ok jer as long as anak aku dimonitor..jangan ko borak2, buat gosip, tak nampak mana anak aku g.
Betul pun apa aku cakap..semalam dia berlari2 dr halaman umah jiran , masa tu ada dua tiga makcik2 duk bawah pokok tu duk semabang2...cepat2 dapatkan aku n tunjuk Iya pada aku.
nak nangis ok aku nampak anak aku muka bengkak sebelah, berminyak2 sebelah muka dia...kesan minyak gamat kata dia...anak aku jatuh tersembam atas jalan tar...kecewa okay!!rasa nak nangis tahan marah...hb terdiammm tak cakap apa2..aku tau dia marah..tapi lebih baik jugak dia diam..kalau bercakap, buruk nanti kesannya.

Dalam ggambar tak clear sangat..tangan dia pun melecet sebelah kanan..lupa nak snap...kecewa nya nampak muka anak dara aku camtu...



sepet dah mata sebelah..hidung pun bengkak sket


pagi tadi...

dia pegang2 gak hidung semalam, cakap atitttt...denyut2 kot...aku kasi panadol , baru dialeh tdur

Hb kata masa kuku dia tercabut hari tu dah petanda..kita yang bodoh tak faham2..huhuhu..now in mission for nursery laaa...next month tak buh situ lagi laaa...





No comments:

Post a Comment