love

love

Followers

Wednesday 6 April 2011

Mata

Salam,

Jumaat sebelum g gathering kembar hari tu..aku amik cuti.Aniq pun tak g sek.Sebab, ada appointment mata Aniq kat Tun Hussein Onn National Eye Hospital...THONEH.Mata Aniq rabun sejak dia umur 6 tahun.So every year memang kena g check up mata nak cek pertambahan power mata dia.
Kuar rumah kul 9am, appointmnt kul 10.Pergi makan dulu kat mamak....


Appointment with Dr Zainal.Lepas dah cek semua Dr kata , power bertambah..2.75 sebelah kanan n 2.25 sebelah kiri, n this year, mata dia ada silau (astigmatism)..last year, power cuma 2.00 jer both mata, n takder silau tu.Settle kat THONEH tu lebih kurang kul 11.30am.



Aniq, masa kena check power

Sebelah petang plak, ibu dia punya appointment mata dekat Sunway plak.Sengaja tak buat sekali kat THONEH sebab kureng suka dengan service kat sana, tapi sebab Aniq dah few years kat sana, ada rekod smeua, kena proceed jer laaa.

Ibu dia lak yang memang rabun dr kecik ni, bukan g checkup mata biasa , follow upo utk check power, ibu dia dah tua pun ..takat nak cek mata , g jer kedai  spek, leh jer cek power, tak perlu surat dr pakar pun ..cuma buat appointment sebab mata kanan aku dah berbulan asik berair jerk.., g klinik biasa dia kata aku sensitif dengan contact lens...aku pakai lens dah 12 tahun pun actually, tapi baru ni ker dia jadi allergic..huhuhu...after banyak kali berulang alik kat klinik cek mata, dr klinik tu suh aku refer pakar, takut sumting wrong sumwhre denga urat mata ker apa ker...

Appointment dengan Dr Chin Yik Pee, pakar mata kat Sunway tu, cek punya cek, kelebek sana sini..dia pun bgtau yang mata aku memang allergic, tapi dont know dengan apa..buat masa skang aku di'haramkan' pakai lens..dia bagi ubat, suh tengok result in 3 week, then leh ce powewr baru..sebab aku bgtau concern aku nak buat new spec..spec aku skang dah buruk benor power pun dha brubah..memang jarang pakai..dah tu setiap kali pakai, laki aku panggil aku cikgu sabariah, cikgu bedah laaa...nymapah tul...lagi p[un spek aku berat, power tinggi snagat kan, rimasss, lemassss kalau kena pakai spek, tapi terpaksa laaa..doc kata maybe utk masa sbeulan, sethaun atau selamanya..aku takleh pakai lens lagi, kena tunggu 3 minggu lagi...tension makcikkkk...






banyak gak ubat kena titik kat mata..huhuhu


takder mood laaa nak gerak mana2 kalau kena jadik cikgu bedah ni...k laaa..chiioosss


Daaaa

No comments:

Post a Comment