love

love

Followers

Thursday 14 April 2011

Busy,bisul n cheesetart

Salam,

Lama nya rasa tak jenguk umah ni.,,jenguk dr luar je intai2..walaupun tak sampai umah aku ni berhabuk..tapi dah lama jer rasa tak masuk.
Bebanan kerja bertambah sket skarang semenjak dah tukar AGM baru...pompuan lak tu...kije2 aku yang sebelum2 ni dianggap sampah oleh AGM lama aku, rupanya adalah feveret kije oleh new AGM..positif nyer nampak cam aku banyak buat kerja penting..negatifnyer..payah laaa aku nak rileks2 sket..dah sah2 kena update kije setiap masa..buhsannn..tapi tuntutan tugas..dah dibayar utk buat kerja kan...duk makan gaji buta pun payah gak sok2 nak menjawab nunnn kat sana...

Esok pagi2 aku ada unit meeting...maybe dalam kul 11 lebih habis meeting..petang after lunch aku tak masuk opis dah, dah bgtau bos awal2..aku nak pi sunway hspital, follow up mata aku yang hari tu..appointmentnya kul 2.30 and pas habis jer dengan doc , kami terus nak cabut balik kuantan...minggu lepas yang suppose kami balik nak tengok2 umah homestay sana, kena cancel...banyak plak benda lain duk buat weekend lepas, so janji dengan mak ayah aku , nak balik minggu ni..nak bawak sekali barang2 umah utk set up sebiji lagi homestay..banyak dah barang aku beli, mini bar fridge tu,tv, microwave,cadar2 , langsir semua da settle, balik esok tinggal nak pi kedai perabot, beli katil2, sofa n meja makan jer..pas2 settle semua, Ahad balik sini laa..kali ni aku nak bawak mak ayah aku duk umah aku dlm seminggu dua..khabarnya plak ayah aku kurang sihat, elok laaa mai duduk ngan kami sekejap kat sini..urusan ayah nak buat umah anak2 pun dah settle..biar dia tukar angin KL pulak...

Update twin..haaaaa...si Aleeya kena bisul kat dahi..aduhai ciannn la tembun ibu tu...bengkak tu sampai buat mata dia sekali bengkak...ibu dah sapu kapur sekeliling bisul dia...now dah pengsan kepenatan...Aleesa tak der lak, sebab dia dah kena dolu2..kat belakang kepala...



Dah bengkak2 dahi pun , tak reti duk diam si tembun ni..

Lama dah aku tak baking apa2 sejak wt cheesecake temphari..so tadi balik kije, aku buat ni..


Dah lama aku wat kulit pastry luar tu...aku simpan dalam fridge, malam ni baru ada peluang buat filling dia...ni pes time aku buat..lawak nya aku tak reti nak agak sukatan , so aku buat cuma 50gm cream cheese jer n only can fill up 10 biji tart shell tu..so aku bancuh lagi sket..ntah berapa gram pulak aku tak sure, main bancuh sesedap rasa, gula pun agak2..peh tu, dapat la isi 10 biji lagi, hampeh tul, terpaksa bancuh sekali lagi...last2 aku rasa aku dah abiskan 125gm jugak cream cheese tu, sukatan asal yang aku carik2 tulis suh buat 250gm, tapi sebab aku bayangkan cam banyak jer, aku wat 50gm jer..but finally ending up 125 gm jugak cheese cream aku..aku tau 125gm tuh sebab aku cuma ada seketul cream cheese 250gm, n pas potong sket2..tengok2 tinggak separuh..so lebih kurang 125gm laaa aku guna, ..kalau la dari awal aku ikut je sukatan tuh n bahagi separuh, dah cun dah filling tu..ni mandai2 sendiri..haaaa hasilnya ntah klerrr...3 rasa yang berbeza...aku tak makan seketul pun ...tak snaggup weh, too much cheese dah aku amik rasanya this week..pagi tadi lagi semnar kat One World Hotel..hentam cheese cake tak hengat..huwaaaaaaaaaaaaaaaaaa hancusssssss.

Orang yang jadi mangsa test cheese tart tu sapa lagi kalau bukan Aniq..aku dha buh 3 ketul dr 3 resepi filling yang berbeza, aku suh dia pilih mana best n mana tak best, habis 3 ketul dia leh cakap..tak cukup laaa, jadi Apiq tak leh komen mana best mana tak best..semua best kot...huhuhuhuhu..hampeh jerk...

Haaa ko abis semua topik aku rangkum skali malam ni, tu diaaaa..tni baru betul update blog huhuh..
K laaa..nak layan Aniq buat homework, papa takder...kije luar lagi!!!

Daaaa


1 comment:

  1. sian twin kena bisul! dah baik agaknya kan? waaa.. ciskek yang berbeza rasa! mesti sedap! sebab tu abis aniq makan! hehehe

    ReplyDelete